Pomoc dla niepełnosprawnych

Aktualności

11.04.2017

Podpisano umowy na szybką kolej z Radomia do Warszawy

  • Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk, Wicewojewoda Artur Standowicz i prezes PKP PLK Ireneusz Merchel uczestniczyli w podpisaniu umów z wykonawcami na modernizację linii kolejowej Warszawa – Radom. (Fot. PKP PLK)
    Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk, Wicewojewoda Artur Standowicz i prezes PKP PLK Ireneusz Merchel uczestniczyli w podpisaniu umów z wykonawcami na modernizację linii kolejowej Warszawa – Radom. (Fot. PKP PLK)
  • Po przebudowie linii kolejowej nr 8 czas przejazdu pociągów między Warszawą a Radomiem skróci się o godzinę. (Fot. PKP PLK)
    Po przebudowie linii kolejowej nr 8 czas przejazdu pociągów między Warszawą a Radomiem skróci się o godzinę. (Fot. PKP PLK)

Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk, Wicewojewoda Mazowiecki Artur Standowicz oraz prezes PKP PLK Ireneusz Merchel uczestniczyli w podpisaniu umów z wykonawcami na modernizację linii kolejowej Warszawa – Radom. Czas przejazdu na tej trasie skróci się o godzinę.

Inwestorem jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Podpisane dwie umowy na modernizację odcinków Czachówek Południowy – Warka i Warka – Radom opiewają na kwotę blisko 646 mln zł.

Zakres zaplanowanych prac między Warką a Radomiem obejmie m.in. modernizację i budowę drugiego toru, montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz rozjazdów. Na odcinku między Czachówkiem Południowym a Warką wymienione zostaną tory, urządzenia sterowania ruchem i rozjazdy. Cała linia kilkukrotnie zwiększy przepustowość, co oznacza, że będzie przygotowana do obsługi większej liczby pociągów jadących z prędkością do 160 km/h.

W ramach inwestycji zostaną zmodernizowane kompleksowo perony na stacjach: Chynów, Warka, Dobieszyn oraz przystankach: Sułkowice, Krężel, Michalczew, Gośniewice, Grabów nad Pilicą, Strzyżyna, Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje i Lesiów. Poza tym powstaną nowe przystanki Radom Brzustówka (ul. Żółkiewskiego) i Radom Gołębiów (ul. Kozienicka), które ułatwią dostęp do kolei. Zbudowany będzie też przystanek Stara Wola. Wszystkie będą przystosowane dla osób niepełnosprawnych oraz wyposażone w nowe wiaty, oświetlenie, nagłośnienie, tablice informacyjne i ławki.

Modernizacja obu odcinków Czachówek Płd. – Warka i Warka - Radom zakłada też modernizację 31 przejazdów kolejowo-drogowych. Ponadto zostanie wybudowanych 6 wiaduktów. Nowe tego typu obiekty powstaną m.in. w Warce i Radomiu.

Zgodnie z umowami w III kwartale 2018 r. rozpocznie się przebudowa 20-kilometrowego odcinka Czachówek Płd. – Warka. W IV kwartale 2018 r. ruszy przebudowa 43-kilometrowej trasy Warka – Radom. Wszystkie prace między Czachówkiem Płd. a Warką mają potrwać do IV kwartału 2020 r, a między Warką a Radomiem do II kwartału 2021 r.

Wartość całej inwestycji na linii kolejowej nr 8 między stacjami Warszawa Okęcie – Radom wyniesie w sumie ok. 1,8 mld zł.

Przebudowa trasy na odcinkach Czachówek Płd. – Warka i Warka – Radom zakłada:

  • modernizację 63 km linii kolejowej,
  • wymianę ok. 57 rozjazdów,
  • modernizację 31 przejazdów kolejowo-drogowych,
  • oddanie do użytku 8 nowych i zmodernizowanych wiaduktów (w tym 2 pełniących funkcję przejść dla pieszych),
  • modernizację 3 stacji i 10 przystanków osobowych,
  • budowę 3 nowych przystanków osobowych.
Podziel / Share
Opublikowane przez Marcin Walasik, 11.04.2017, Ilość wejść: 485, Rejestr zmian
Zgłoś błąd Zadaj pytanie

Komentarz (0) Regulamin

  • Brak komentarzy

Newsletter

Najważniejsze informacje na temat pracy Wojewody i ważnych wydarzeń w województwie na Twój e-mail

Polityka prywatności

Aktualne projekty

Program "Rodzina 500 plus"
Razem Bezpieczniej
Afrykański pomór świń
Karta Dużej Rodziny
NFOŚ
Klęski żywiołowe
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych
Regionalny System Ostrzegania
do góry