Pomoc dla niepełnosprawnych

Aktualności

22.01.2018

Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Lublin

Linia kolejowa Warszawa – Lublin przechodzi gruntowną modernizację. Dzięki prowadzonym pracom podróż kolejowa między stolicą a Lublinem, jak zapowiada inwestor, będzie krótsza. Wicewojewoda Mazowiecki Artur Standowicz był na terenie prac prowadzonych w Pilawie.

Odświeżenie, a wręcz przebudowę linii, wraz z wymianą wszystkich stacji, przystanków, robotami na wiaduktach i mostach rozpoczęto od odcinka Pilawa – Lublin. PKP PLK SA montuje także nowe słupy sieci trakcyjnej na całej trasie, w tym od czerwca 2017 r. na odcinku Otwock – Lublin.

Wśród gości zaproszonych przez inwestora byli: Wicemarszałek Senatu RP Maria Koc, Poseł RP Grzegorz Woźniak. Głos zabrał także Pełnomocnik Zarządu i Dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP PLK SA Arnold Bresch.

Wicewojewoda Mazowiecki Artur Standowicz, zwracając się do zebranych gości, przedstawicieli sąsiedniego województwa lubelskiego i mediów, podkreślił znaczenie dużej inwestycji dla wielu pasażerów, korzystających z tej linii. Artur Standowicz wyraził przy tym nadzieję, że wszelkie przewidziane harmonogramami terminy będą dotrzymane.

Wizytowane przez Wicewojewodę roboty w Pilawie obejmują przebudowę stacji, na której pasażerowie będą korzystać z dwóch nowych peronów z udogodnieniami. Stacja będzie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, w tym np. będą ścieżki dotykowe, które ułatwią poruszanie się po peronach osobom niedowidzącym. W Pilawie powstanie także Lokalne Centrum Sterowania, które zapewni sprawniejsze prowadzenie ruchu pociągów od Otwocka do Pilawy.

Prace wiążą się z rozbiórką starych peronów i demontażem torów. Nowe tory, po przebudowie linii Otwock – Lublin, będą dostosowane do prędkości 160 km/h, a wymiana rozjazdów i przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych zwiększy bezpieczeństwo.

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk, na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I (POIiŚ 5.1-11.1)”. Wartość całego projektu wynosi ponad 3,4 mld zł; kwota dofinansowania UE POIiŚ wynosi ponad 2,9 mld zł.

Remont przyniesie korzyści w postaci:   wygodnych podróży aglomeracyjnych – dodatkowe tory; możliwości zwiększenia liczby połączeń, wzrostu bezpieczeństwa użytkowników dróg i kolei dzięki modernizacji przejazdów i lepszej ochrony środowiska naturalnego wzdłuż linii kolejowej. Podczas prac pasażerowie będą korzystać z zastępczej komunikacji autobusowej.

 

Podziel / Share
Monika Bujak, 22.01.2018, Ilość wejść: 626, Rejestr zmian
Zgłoś błąd Zapytaj

Komentarz (0) Regulamin

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Newsletter

Najważniejsze informacje na temat pracy Wojewody i ważnych wydarzeń w województwie na Twój e-mail

Polityka prywatności

Aktualne projekty

do góry