Pomoc dla niepełnosprawnych

Aktualności

30.01.2018

Via Baltica: umowa na mazowiecki odcinek podpisana!

  • Umowę pomiędzy białostockim oddziałem GDDKiA i wykonawcą prac podpisano w towarzystwie m.in.: Ministra Infrastruktury i Budownictwa Andrzeja Adamczyka (fot. Urząd Miasta w Ostrowi Mazowieckiej). Umowę pomiędzy białostockim oddziałem GDDKiA i wykonawcą prac podpisano w towarzystwie m.in.: Ministra Infrastruktury i Budownictwa Andrzeja Adamczyka (fot. Urząd Miasta w Ostrowi Mazowieckiej).
    Umowę pomiędzy białostockim oddziałem GDDKiA i wykonawcą prac podpisano w towarzystwie m.in.: Ministra Infrastruktury i Budownictwa Andrzeja Adamczyka (fot. Urząd Miasta w Ostrowi Mazowieckiej).
  • W spotkaniu uczestniczył Marcin Grabowski, kierownik delegatury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Ostrołęce (fot. Urząd Miasta w Ostrowi Mazowieckiej). W spotkaniu uczestniczył Marcin Grabowski, kierownik delegatury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Ostrołęce (fot. Urząd Miasta w Ostrowi Mazowieckiej).
    W spotkaniu uczestniczył Marcin Grabowski, kierownik delegatury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Ostrołęce (fot. Urząd Miasta w Ostrowi Mazowieckiej).

Do 2021 roku ma powstać prawie 20-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S61 łączący węzeł „Podborze” (woj. mazowieckie) z węzłem „Śniadowo” (woj. podlaskie). Umowę w tej sprawie podpisano w obecności Ministra Infrastruktury i Budownictwa Andrzeja Adamczyka. W spotkaniu uczestniczył również Marcin Grabowski, kierownik delegatury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Ostrołęce.

- Umowa na budowę tego odcinka S61 to wyraz determinacji obecnego rządu dla budowy najważniejszego korytarza drogowego północo-wschodniej Europy. Via Baltica na terytorium Polski powstaje w ciągu drogi ekspresowej S61 od Ostrowi Mazowieckiej aż po granicę z Litwą. Droga ekspresowa S61 to także inwestycja, która pobudzi gospodarkę województwa podlaskiego i mazowieckiego. Wpisuje się ona w Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju – powiedział na spotkaniu z inwestorem i wykonawcą minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Inwestycja ta, to właściwie 20-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej S61, ale to także strategiczny węzeł „Podborze” w rejonie Ostrowi Mazowieckiej łączący Via Balticę (S61) z drogą ekspresową S8 Wrocław – Warszawa – Białystok. To właśnie on będzie jednym z największych skrzyżowań bezkolizyjnych na całej Via Baltice. Jest to oczywiste, biorąc pod uwagę, że w tym miejscu ruch tranzytowy z krajów bałtyckich będzie się łączył z siecią polskich autostrad i dróg ekspresowych prowadzących na zachód Europy.

Podpisany kontrakt budowlany opiewa na 479,1 mln zł. Środki te pokryją wybudowanie 19,5 km drogi ekspresowej S61 w nawierzchni z betonu cementowego, a na niej dwa węzły – wspomniany „Podborze” i węzeł „Komorowo”. Przebudowane zostaną 3 kilometry istniejącej drogi ekspresowej S8, a także około 40 km dróg niższych kategorii.

Via Baltica to fragment drogi międzynarodowej E67, która biegnie z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii. Pełni ona rolę najważniejszego połączenia drogowego pomiędzy krajami bałtyckimi. Via Baltica wraz z Rail Baltica jest elementem transeuropejskiego korytarza transportowego i została zakwalifikowana do sieci bazowej TEN-T.

Trasa Via Baltica na terenie Polski przebiega wzdłuż drogi ekspresowej S8 na odcinku od Warszawy do Ostrowi Mazowieckiej i dalej drogą ekspresową S61 na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej do granicy państwa w Budzisku.

Podziel / Share
Igor Piwowarski, 30.01.2018, Ilość wejść: 734, Rejestr zmian
Zgłoś błąd Zapytaj

Komentarz (0) Regulamin

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Newsletter

Najważniejsze informacje na temat pracy Wojewody i ważnych wydarzeń w województwie na Twój e-mail

Polityka prywatności

Aktualne projekty

do góry