Pomoc dla niepełnosprawnych

Aktualności

30.01.2018

Via Baltica: umowa na mazowiecki odcinek podpisana!

  • Umowę pomiędzy białostockim oddziałem GDDKiA i wykonawcą prac podpisano w towarzystwie m.in.: Ministra Infrastruktury i Budownictwa Andrzeja Adamczyka (fot. Urząd Miasta w Ostrowi Mazowieckiej). Umowę pomiędzy białostockim oddziałem GDDKiA i wykonawcą prac podpisano w towarzystwie m.in.: Ministra Infrastruktury i Budownictwa Andrzeja Adamczyka (fot. Urząd Miasta w Ostrowi Mazowieckiej).
    Umowę pomiędzy białostockim oddziałem GDDKiA i wykonawcą prac podpisano w towarzystwie m.in.: Ministra Infrastruktury i Budownictwa Andrzeja Adamczyka (fot. Urząd Miasta w Ostrowi Mazowieckiej).
  • W spotkaniu uczestniczył Marcin Grabowski, kierownik delegatury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Ostrołęce (fot. Urząd Miasta w Ostrowi Mazowieckiej). W spotkaniu uczestniczył Marcin Grabowski, kierownik delegatury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Ostrołęce (fot. Urząd Miasta w Ostrowi Mazowieckiej).
    W spotkaniu uczestniczył Marcin Grabowski, kierownik delegatury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Ostrołęce (fot. Urząd Miasta w Ostrowi Mazowieckiej).

Do 2021 roku ma powstać prawie 20-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S61 łączący węzeł „Podborze” (woj. mazowieckie) z węzłem „Śniadowo” (woj. podlaskie). Umowę w tej sprawie podpisano w obecności Ministra Infrastruktury i Budownictwa Andrzeja Adamczyka. W spotkaniu uczestniczył również Marcin Grabowski, kierownik delegatury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Ostrołęce.

- Umowa na budowę tego odcinka S61 to wyraz determinacji obecnego rządu dla budowy najważniejszego korytarza drogowego północo-wschodniej Europy. Via Baltica na terytorium Polski powstaje w ciągu drogi ekspresowej S61 od Ostrowi Mazowieckiej aż po granicę z Litwą. Droga ekspresowa S61 to także inwestycja, która pobudzi gospodarkę województwa podlaskiego i mazowieckiego. Wpisuje się ona w Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju – powiedział na spotkaniu z inwestorem i wykonawcą minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Inwestycja ta, to właściwie 20-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej S61, ale to także strategiczny węzeł „Podborze” w rejonie Ostrowi Mazowieckiej łączący Via Balticę (S61) z drogą ekspresową S8 Wrocław – Warszawa – Białystok. To właśnie on będzie jednym z największych skrzyżowań bezkolizyjnych na całej Via Baltice. Jest to oczywiste, biorąc pod uwagę, że w tym miejscu ruch tranzytowy z krajów bałtyckich będzie się łączył z siecią polskich autostrad i dróg ekspresowych prowadzących na zachód Europy.

Podpisany kontrakt budowlany opiewa na 479,1 mln zł. Środki te pokryją wybudowanie 19,5 km drogi ekspresowej S61 w nawierzchni z betonu cementowego, a na niej dwa węzły – wspomniany „Podborze” i węzeł „Komorowo”. Przebudowane zostaną 3 kilometry istniejącej drogi ekspresowej S8, a także około 40 km dróg niższych kategorii.

Via Baltica to fragment drogi międzynarodowej E67, która biegnie z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii. Pełni ona rolę najważniejszego połączenia drogowego pomiędzy krajami bałtyckimi. Via Baltica wraz z Rail Baltica jest elementem transeuropejskiego korytarza transportowego i została zakwalifikowana do sieci bazowej TEN-T.

Trasa Via Baltica na terenie Polski przebiega wzdłuż drogi ekspresowej S8 na odcinku od Warszawy do Ostrowi Mazowieckiej i dalej drogą ekspresową S61 na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej do granicy państwa w Budzisku.

Podziel / Share
Igor Piwowarski, 30.01.2018, Ilość wejść: 362, Rejestr zmian
Zgłoś błąd Zapytaj

Komentarz (0) Regulamin

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Newsletter

Najważniejsze informacje na temat pracy Wojewody i ważnych wydarzeń w województwie na Twój e-mail

Polityka prywatności

Aktualne projekty

Program "Rodzina 500 plus"
Razem Bezpieczniej
Afrykański pomór świń
Karta Dużej Rodziny
NFOŚ
Klęski żywiołowe
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych
Regionalny System Ostrzegania
Krajowy Zasób Nieruchomości
Program „Niepodległa”
do góry