Pomoc dla niepełnosprawnych

Inne wiadomości

25.07.2019

Na trasę Ostrołęka-Chorzele powrócą pociągi

Dzięki planowanej modernizacji do użytku powróci wyłączona z eksploatacji w 2001 roku linia kolejowa o długości 92,460 km. W Ostrołęce podpisana została umowa na modernizację linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele. W wydarzeniu uczestniczyli m.in.: Andrzej Bittel Sekretarz Stanu, Pełnomocnik Rządu ds. Przeciwdziałania Wykluczeniu Komunikacyjnemu w Ministerstwie Infrastruktury, Starosta Przasnyski Krzysztof Bieńkowski i Marcin Grabowski Kierownik ostrołęckiej Delegatury MUW.

Zdjęcie: PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W piątek 26 lipca br. podczas porannego briefingu prasowego, który odbył się na stacji kolejowej w Ostrołęce przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Pomorskiego Przedsiębiorstwa Mechaniczno – Torowego Sp. z o. o. podpisali umowę dotyczącą modernizacji linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele.

Zdjęcie: PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Inwestycja poprawi dostęp regionu do transportu kolejowego dzięki stworzeniu możliwości do uruchomienia przez przewoźników pociągów na nieużywanej od 18 lat trasie. Modernizacja nieczynnego obecnie odcinka linii kolejowej umożliwi przejazdy pociągów pasażerskich z maksymalną prędkością 120 km/h. Składy towarowe będą mogły się po niej poruszać nawet z szybkością 80 km/h. Dodatkowo unowocześniona trasa ma być przystosowana do obsługi pociągów o długości do 750 metrów i nacisku 221 kN/oś.. W ramach prac wymieniona zostanie m.in. stalowa, kratownicowa konstrukcja ok. 250-metrowego mostu na rzece Narew.  Przebudowane stacje będą także dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Natomiast o sprawne i bezpieczne podróże koleją dbać będzie Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym (LCS) w Ostrołęce. Transport kolejowy na modernizowanej trasie jest ważny m.in dla zlokalizowanej w Chorzelach Strefy Ekonomicznej oraz fabryki mebli w Wielbarku.

Inwestycji finansowana będzie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego. Wartość umowy PiB wynosi 314,7 mln zł netto. Realizacja przedsięwzięcia ma zakończyć się w 2022 r.

Zakres inwestycji:

  • 4 przebudowane stacje: Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele
  • 4 przebudowane przystanki: Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka
  • 57,5 km linii kolejowej
  • 35 przebudowywanych przejazdów kolejowo-drogowych
  • 6 mostów
  • 14 przepustów
  • 19 rozjazdów
  • Nowe lokalne centrum sterowania w Ostrołęce
  • remont kładki dla pieszych w Ostrołęce
Podziel / Share
25.07.2019, Ilość wejść: 159, Rejestr zmian
Zgłoś błąd Zapytaj

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Newsletter

Najważniejsze informacje na temat pracy Wojewody i ważnych wydarzeń w województwie na Twój e-mail

Polityka prywatności

Aktualne projekty

do góry