Pomoc dla niepełnosprawnych

Oddział Kontroli Finansowej i Jednostek Samorządu Terytorialnego

BIP

Oddział Kontroli Finansowej i Jednostek Samorządu Terytorialnego

Zadania Oddziału:

1. Realizacja zadań Wojewody objętych działem administracji rządowej członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej, tj.:

  1. przeprowadzanie kontroli służących potwierdzeniu spełnienia kryteriów desygnacji przez Instytucję Zarządzającą i Instytucje Pośredniczące w RPO WM 2014-2020,
  2. analiza i weryfikacja, w zakresie kryteriów desygnacji, dokumentów przekazanych przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, pozyskanych z centralnego systemu teleinformatycznego, z posiedzeń Komitetu Monitorującego RPO i prac Komisji Oceny Projektów,
  3. przekazywanie do Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju informacji w zakresie przesłanek i czynników ryzyka w odniesieniu do spełnienia kryteriów desygnacji przez Instytucję Zarządzającą i Instytucje Pośredniczące RPO WM 2014-2020.

2. Prowadzenie kontroli w jednostkach samorządu terytorialnego w zakresie:

  1. prowadzenia ewidencji działalności gospodarczej, wydawania, odmowy wydania oraz cofania zezwoleń lub koncesji,
  2. prowadzenia rejestrów działalności regulowanej,
  3. realizacji przepisów o aktach stanu cywilnego oraz przepisów o zmianie imienia i nazwiska,
  4. prowadzenia kwalifikacji wojskowej,
  5. realizacji przepisów o ewidencji ludności i dowodach osobistych,
  6. realizacji przepisów o gospodarce nieruchomościami, o Agencji Mienia Wojskowego, o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej oraz o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa,
  7. realizacji przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii,
  8. realizacji przepisów o fundacjach,
  9. przygotowania wyborów ławników do sądów okręgowych i sądów rejonowych,
  10. prowadzenia spraw dotyczących skarg i wniosków,
  11. realizacji przepisów o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
  12. realizacji przepisów o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
  13. realizacji przepisów o rybactwie śródlądowym,
  14. realizacji przepisów o nasiennictwie,
  15. realizacji przepisów o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej,
  16. realizacji przepisów o kierujących pojazdami;

3. Kontrola działania systemów teleinformatycznych używanych do realizacji zadań publicznych albo realizacji obowiązków wynikających z przepisów o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne - w jednostkach samorządu terytorialnego i ich związkach oraz w tworzonych lub prowadzonych przez te jednostki samorządowych osobach prawnych i innych samorządowych jednostkach organizacyjnych, a także w podmiotach publicznych podległych lub nadzorowanych przez Wojewodę.

4. Kontrola organów zarządzających ruchem na drogach: wojewódzkich, powiatowych, gminnych, publicznych położonych w miastach na prawach powiatu i w m.st. Warszawie oraz wewnętrznych położonych w strefach ruchu i strefach zamieszkania.

5. Kontrola realizacji budżetu Wojewody, w tym:

  1. kontrola w jednostkach budżetowych podległych i nadzorowanych przez Wojewodę,
  2. kontrola w jednostkach samorządu terytorialnego oraz innych podmiotach w zakresie realizacji dochodów budżetowych oraz wykorzystania dotacji przyznanych z budżetu Wojewody.

6. Kontrola przedsiębiorstw państwowych, dla których organem założycielskim jest Wojewoda.


Podziel / Share
Mateusz Balcerowicz, 30.03.2009, Ilość wejść: 19194, Rejestr zmian

Aktualne projekty

do góry